Marja Duin en Linda Krijns vormen de ‘harde kern’ van Boezzt. We hebben in de loop der jaren een groep van experts om ons heen verzameld op uiteenlopende gebieden, zoals digitaal publiceren, apps, vormgeving en redactie. Samen zorgen we voor de beste basis van nieuwe businessboeken!
Marja Duin
Marja heeft sinds 1 januari 2012 haar eigen schrijfadvies- en redactiebureau: Marja Duin RedactieKracht. Hier schrijft ze bedrijfsverhalen voor zakelijke opdrachtgevers die ook op maatschappelijk gebied hun steentje willen bijdragen. Haar website: marjaduin.nl
Marja heeft jarenlange ervaring in de uitgeverij en werkte als acquirerend-redacteur voor Altamira-Becht, uitgeverij Archipel, De Arbeiderspers en A.W. Bruna. In die functie ging ze op zoek naar manuscripten in binnen- en buitenland en fungeerde als spin in het web bij het tot stand komen van de boeken. Daarbij werkte ze niet alleen samen met de productieafdeling, maar ook met bureauredactie, vormgeving, verkoop, marketing, PR en diverse freelancers. Ze had zowel fictie- als non-fictietitels onder handen, maar genoot vooral van het werken aan romans en managementboeken op allerlei vakgebieden. Van psychologie tot spiritualiteit, van marketing tot het bankwezen, van HR tot mediation en nog veel meer.
Linda Krijns
Gespecialiseerd in online marketing en content. Zegde in 2005 haar baan op om te gaan interimmen en startte in 2012 contentmarketingbureau Sstroop. Gelooft niet in ‘roeptoeter reclame’. Werkt liever met content die waarde toevoegt en expertise laat zien. Haar website: Sstroop Contentmarketing
Linda studeerde ooit af als psycholoog waardoor ze naast een levenslange fascinatie voor mensen ook een tik heeft voor analyse, methoden van onderzoek en de inzet van data. Aangevuld met PR- en marketingopleidingen leidde dat tot een carrière in marketing en communicatie. Zo werkte ze in operationele en leidinggevende rollen bij uiteenlopende bedrijven in grote en kleine afdelingen, variërend van 1 tot 76 FTE. Altijd op zoek naar nieuwe ontwikkelingen stapte Linda in 2007 over naar online marketing, toen ze ontdekte hoe marketeers in de VS successen boekten met contentmarketing. Ze helpt bedrijven te laten zien hoe goed ze zijn door potentiële klanten de informatie aan te reiken waardoor ze zelf tot de conclusie komen dat bij jou moeten zijn.
Boezzt
Marja: ‘Op enig moment vroeg een van mijn auteurs of ik een lezing wilde geven aan mensen die bezig waren een boek te schrijven. Waar let een uitgever dan op? Ik vond het spannend, maar begon ervan te genieten toen ik merkte dat mensen oprecht geïnteresseerd waren. Er volgden meer lezingen, workshops en schrijfcoachingstrajecten. Elke schrijver heeft zijn eigen plan, zijn eigen stijl en zijn eigen valkuilen. Ik vind het een sport om me daar steeds weer op af te stemmen. mee te denken en samen zorgen dat verhalen optimaal uit de verf komen.’
In die periode ontmoetten Marja en Linda elkaar. Hun talenten, kennis en ervaring bleken elkaar goed aan te vullen. Ze besloten hun krachten te bundelen. Boezzt was geboren.
Linda: ‘Het schrijven en publiceren van een boek kun je beschouwen als de ultieme vorm van contentmarketing. Je deelt je kennis en stelt je expertise beschikbaar. Daardoor worden jij en je bedrijf veel zichtbaarder, stijg je in aanzien en zullen meer mensen contact zoeken. Ik ben een groot voorstander van contentmarketing: je geeft informatie, service en/of inspiratie waarmee je potentiële klanten waarde biedt op een moment dat ze erom verlegen zitten.
Daarmee word je:
- zichtbaar en vindbaar
- krijg je meer leads
- krijg je meer klanten en ambassadeurs
Als je boek en marketing slim aanpakt, ontstaat een win-winsituatie en dienen je inspanningen zowel de verkoop van je boek als de promotie van je bedrijf.’