Wil je veel zelf doen in de wetenschap dat je de goede stappen zet? In één dag krijg je alle benodigde ingrediënten voor een geslaagd businessboek. Van boekconcept tot schrijfschema, met schrijf- en redigeeradvies en van uitgeefmogelijkheden tot verkoop. Zo kun je snel aan de slag met een goede basis.
Je weet dat je een boek of eBook wilt schrijven voor je eigen bedrijf.
Maar je weet ook dat dat eenvoudiger klinkt dan het is. Want je moet ineens allerlei dingen doen, bedenken en regelen waar je geen verstand van hebt. Je boek moet niet alleen geschreven worden, maar ook vormgegeven, een plek in (online) winkels en op je site krijgen en je boek moet in de markt gezet worden. En o ja, het boek moet natuurlijk ook goed genoeg zijn en je zakelijke doelen echt ondersteunen.
Pfff…?
Wil je professionele ondersteuning bij het realiseren van je boek en alles wat daar bij komt kijken? Doe dan mee met de Boezztcamp. Een eendagsprogramma waarin alle keuzes en regelzaken worden uitgelegd waardoor je gegarandeerd een succesvoller boek gaat produceren.
De Boezztcamp is jouw eigen boekrecept
Het schrijven en publiceren van een boek is pittig, want er komt nogal wat bij kijken. Bereid je dus voor op een intensieve en inspirerende dag. Dit is wat we doen om je van een boekrecept te voorzien:
1. Van zakelijk doel naar boekconcept
We laten zien welke stappen je zet om tot een goed boekconcept te komen. Een boek dat potentiële klanten aanspreekt waardoor ze jou en je expertise leren kennen en op waarde weten te schatten. Een boek dat de kiem legt voor extra inkomsten. Uit je boek zelf (met mate) en uit aanverwante activiteiten.
2. Van boekconcept naar schrijfschema
Een goed idee voor een boek is mooi, maar dan heb je nog een aardige weg te gaan. We laten je zien hoe je een boekconcept vertaalt naar een gedetailleerde inhoudsopgave. Die inhoudsopgave legt de basis voor een schrijfschema. We laten je zien hoe je het schrijven naast je ‘gewone’ werkzaamheden kunt inplannen.
3. Schrijven…
Als ondernemer schrijf je mogelijk al wel korte teksten, maar een boek schrijven vraagt toch meer van je taal- en schrijfvaardigheid. We laten je zien welke valkuilen er zijn en hoe je deze omzeilt aan de hand van allerlei schrijftips.
4. Redigeren
Als de eerste versie van je boek ‘geboren’ is, ben je er nog niet. Gedurende het schrijven ben je blind geworden voor je eigen tekst. Met redactieslagen op drie niveaus maak je alles wat niet logisch is in de structuur van je boek weer zichtbaar en verbeter je slordigheden, stijlvergissingen en taal- en grammaticafouten. We leren je op welke drie niveaus je met redactie aan de slag gaat, om je manuscript te optimaliseren.
5. Uitgeefkeuzes
Je hebt verschillende mogelijkheden om een boek uit te geven. Natuurlijk via een uitgever, maar je kunt het ook in eigen beheer doen. Je kunt kiezen voor een papieren boek, een eBook of voor een combinatie. Wat voor jouw boek de beste optie is, hangt sterk samen met het doel van je boek. We laten je zien waar je aan kunt denken en wat in welke situatie de aangewezen uitgeefmethode is.
6. Vormgeving en verkoop
Waar moet een goed omslag aan voldoen en hoe schrijf je een flaptekst die tot kopen aanzet? Welke wettelijke regels gelden er als je zelf je boek verkoopt? Hoe krijg je je boek bij de erkende (online) boekhandels? Tijd voor allerlei praktische zaken, zoals ISBN nummers, de werkwijze van het Centraal Boekhuis en verkoopkracht.
Voor wie
De Boezztcamp is ontwikkeld voor ondernemers die een boek of eBook willen schrijven en dat traject zelfstandig willen afleggen. We dompelen je in één dag helemaal onder in de wereld van schrijven en publiceren. Daarna kun je zelf aan de slag.
Het resultaat
Na deze inspirerende dag weet je hoe je een boekconcept bedenkt en afbakent dat je zakelijke doelstellingen ondersteunt. Je weet welke stappen er komen kijken bij het schrijven en uitgeven. Je hebt inzicht in de keuzes die je moet maken en wat in jouw situatie de voor-en nadelen zijn van elke keuze.
En het allerbelangrijkst: na de Boezztcamp kun je echt aan de slag om je boek op succesvolle wijze het licht te laten zien!
Onze expertise
Marja Duin beschikt over jarenlange werkervaring bij diverse bekende uitgevers,
zoals De Arbeiderspers en A.W. Bruna. Ze kent de uitgeefwereld als geen ander, beschikt over een uitgebreid netwerk en haar ervaring staat aan de basis van deze training.
Marja verzorgt sinds 2010 regelmatig uitverkochte workshops over het vinden van een uitgever en geeft auteurs ook persoonlijk advies.
Linda Krijns is gespecialiseerd in contentmarketing en boekpromotie.
Met contentmarketing laat je aan potentiële klanten zien wat je te bieden hebt door kennis te delen en waarde te bieden. Kennis delen via een boek is daarvan het ultieme voorbeeld. Het bevestigt je autoriteit en vergroot je naamsbekendheid.
Linda heeft ruim 20 jaar ervaring in (online) marketing en verzorgt diverse workshops en trainingen, onder andere over bloggen en social media.
Prijs, data en locatie
Momenteel bieden we de Boezztcamp niet aan.
Recensies van enkele deelnemers aan eerdere edities
Mariska Wijbenga
“Wil je een boek gaan schrijven? Doe de Boezztcamp! Je weet daarna of je boek ‘levensvatbaar’ is en hebt al een heleboel tips en info om het tot een goed eindresultaat te brengen. Ik heb het als zeer waardevol ervaren. Marja en Linda zijn erg ervaren, geven veel tips en goede feedback. Na de Boezztcamp kan je zeker een volgende stap maken!
De dag was interactief, met persoonlijke aandacht en feedback op ieders onderwerp, doelgroep en ideeën rondom boek, en hele proces incl tips is de revue gepasseerd. En boven verwachting: ik kon door de Boezztcamp mijn ondernemersideeen verder aanscherpen! Heb mijn verhaal nu helder. Super!”
Janneke Assink
“Ontzettend veel waardevolle informatie én inspiratie in slechts een dag!”
Inge Hidding
“De Boezztcamp maakt wat mij betreft haar belofte waar, het is een goed recept en vergroot de kans op een goed boek. De opbouw en inhoud van de training sloot aan bij wat ik wilde weten. Linda en Marja heb ik ervaren als deskundige en betrokken trainers. Mijn tip is om deze training te volgen aan het begin van je schrijfproces, omdat er dan al zoveel bepalende keuzes gemaakt worden. Ik kan je deze Boezztcamp van harte aanbevelen.”
Adwin Peeks
“Een mooie dag waarin alle aspecten van het ondernemend boekenschrijven aan bod komen.”
Ineke van Huuksloot
“Leuk en informatief voor iedereen die een boek wil schrijven en een goed begin zoekt!”
Bianca Minkman
“Goede mix, veel informatie, jammer van de beperkte tijd. Goed georganiseerd, verder heerlijke lunch en waar voor je geld. Een idee: een vervolgtraject/verdieping/begeleiding? Smaakt naar meer!”
Yvonne ’t Hart
“Als je een boek wilt schrijven, volg dan deze Bootcamp. Je krijgt naast inspiratie, heel veel praktische adviezen en tips plus goede contacten.”