‘Ik kan er wel een boek over schrijven.’ Met deze uitspraak begint het vaak. Naarmate je er langer over nadenkt, wordt het idee concreter: je wilt je professionele kennis delen in een boek. Het is bovendien goed voor je marketing. Vol enthousiasme ga je aan de slag, maar onderweg kom je voor uitdagingen te staan: hoe zorg je ervoor dat je dit zakelijke project tot een goed einde brengt? Roep hulp in. Zoek meelezers of schakel een professionele redacteur in.
Schrijven is voor ondernemers nog niet zo eenvoudig. Er doemen onderweg tal van hobbels op, er zijn vragen te beantwoorden en beslissingen te nemen:
Ten aanzien van je boek zelf
- Hoort dit onderwerp wel of niet in mijn boek?
- Is het wel interessant om te lezen?
- Ziet iemand hierop te wachten?
Ten aanzien van het schrijven
- Waar ga ik beginnen?
- Waar vind ik de tijd om te schrijven?
- Hoe ga ik publiceren?
In onze BusinessboekBlog vind je naast antwoorden op deze vragen veel tips en aanwijzingen die je kunnen helpen je ambitie waar te maken.